4 Ağustos 2014 Pazartesi

Sükut-u Hayal: Partizan Store

Belgrad'daki ikinci günüm. Planım Partizan ve Kızılyıldız'ın stadyumları ve official storelarına gitmek. Oteldeki görevli kadın stadyumlara gitmek için önce 78 numaralı otobüse binmemi ordan da tekrar birine sormamı söyledi. Burada kadınlar gerçekten çok güzel ve sempatikler ama futboldan nefret ediyor, yakınlarındaki stadyumları bile bilmiyorlar :) 78 numaraya bindikten sonra ikinci kavşakta iniyorum ve sora sora, stadyuma gitmek için 18 numaraya binmem gerektiğini öğreniyorum. Otobüse bindikten sonra iki stadyumun ortasındaki kavşakta iniyorum.  Kavşağın sağ tarafı Partizan'ın, sol tarafı Kızılyıldız'ın. İki stadyum birbirine çok yakın, yürüyerek 10-15 dakikada birinden diğerine gidebiliyorsunuz.
Öncelik Partizan'da. Stadyumun kenarı duvar yazıları ve resimlerle dolu.

  



Stadyumun etrafında dolandıktan sonra, hemen stadyumun girişindeki store'a giriyorum. Store inanılmaz küçük. İçerde ürün çeşitliliği yok. Basketbol formalarını sorduğumda, sadece ev sahibi formasının (home kit) olduğunu söylüyor görevli. Açıkçası siyah-deplasman forması daha çok hoşuma gidiyordu ama napalım elimizdeki malzeme bu. T-shirt olarak çeşitlilik yok, Dragan Mance'nin tek tip t-shirtleri var sadece. Aynı anda 4 kişinin sığamayacağı küçüklükteki store, çok büyük hayal kırıklığına uğrattı açıkçası. 

                              

Bir küçük not da storedaki adam için; kendisi oldukça sert duruyor. Genel olarak Belgrad'da gördüğüm en itici-antipatik kişi olabilir. Yaz dönemi olduğundan sulama çalışmaları olduğunu ve stadın içini ziyaret edemeyeceğimi söylüyor. Satın aldığım formada Euroleague amblemi var, bu benim için güzel bir detay ama stadyumun girişindeki storeda çalışan görevlinin, Partizan'ın seneye Euroleague oynamayacağını bilmemesi garip. Burayla ilgili aklımda kalan tek soru, o anın heyecanıyla, Partizan müzesi olup-olmadığını sormayı unutmam. Eğer varsa ve basketbola da yer ayırmışlarsa o müzede, gerçekten çok üzülürüm :)

Beklentimi mi yüksek tuttum yoksa gerçekten mi çok kötüydü bilmiyorum; yine de son sözümüzü bildiğimiz gibi söyleyelim: Partizane volimo te srcem svim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder